Hei, du må registrere deg for å se hele forumet. Klikk her ! 
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Telepati, Fakta eller ?

Hei ! Her er litt "startinfo" om hva dette forumet er .
Les velkommenmeldingen !

Moderator: Asbjørn

Besøk paranormal.no også ! !

Telepati, Fakta eller ?

Innlegg Asbjørn 16. August 2008 20:42

Illustrert vitenskap Nr 1 - 2008 : Telepati - faktum eller fri fantasi?

Vitenskapen er på sporet av målemetoder for å kunne avdekke resultater av paranormale fenomen.

Man VET IKKE HVORFOR, men man vet AT det er en form for forbindelse mellom to hjerner som deltar i et kontrollert tankeoverføringseksperiment.

Jeg har tillat meg å scanne en av sidene i bladet, som viser at det skjer noe i hjernen på "mottager" - når "sender" ser et lysglimt.

Bilde

Selv observerer jeg at ifølge dokumentasjonen i Illustrert Vitenskap, så ser man faktisk at det er reaksjon ALLEREDE 100mS FØR reaksjonen i semderens hjerne . .
Dersom dette er et gjentagende fenomen, og ikke bare i eksempelet som vises i bildet, KAN det indikere at man VET at det skjer FØR det skjer !

Noen som tenker "DEJA VU" ? ( eller for å dra det litt lenger ; Kansje vi har litt av nøkkelen til det å være synsk inne i dette ? )

Det forskerene IKKE forstår, er at et signal man IKKE KAN MÅLE tydeligvis overfører reaksjon fra sender til mottager.

Og dette kan ikke være elektriske impulser slik vi kjenner dem, da elektriske signaler som skjer i en hjerne ikke er sterke nok til å kunne sendes fra en hjerne til neste, selv om de er helt inntil hverandre.

Tilsvarende har man observert at HEALERE også har evne til å påvirke mottager, sitat fra artikkelen :
Illustrert Vitenskap 1/2008 s.45 skrev:Skanningene viste at flere områder i hjernen ble aktivert når healeren prøvde å oppnå telepatisk kontakt .
Sjansene for at områdene skulle vært aktivert av seg selv, er ifølge forskerene under 2 av 10 000.

OM forskerene ikke finner svaret på hva som er den "vitenskapelige" forklaringen på hvordan signaler overføres, - tyder dette på at man iallfall klarer å bevise at man oppnår resultater av slike forsøk.

Det antydes at forskermiljø har bedre og vitenskapelige forklaringer på plass innen 2011.

Dette er spennende forskning, og kan man gjenta slike eksperimenter i laboratorier,
vil det være et endelig bevis på at det faktisk finnes visse paranormale fenomener!
Selv om man ikke klarer å finne "teknikken" i overføringsmetoden, vil dog måleresultatene man kan få frem -vise at det finnes.

Dette er omtrent som når Marie Curie fant ut om radioaktiviteten, man fant ut at fotopapir ble svertet når det kom i nærkontakt med radioaktive kilder, selv om man ikke da visste årsaken til at radioaktiviteten trengte igjennom beskyttelsen rundt fotopapiret.

Man så reultatene, og da er ikke veien lang for å finne ut hvorfor...

mvh Asbjørn !
Skype Me™!
Image
Brukerens avatar
Asbjørn
Forumadministrator

Re: Telepati, Fakta eller ?

Innlegg Laila 16. September 2008 10:38

Dette bekrefter jo det jeg hele tiden har tenkt. Har hele tiden trodd at telepati var mulig, nå har jeg fått bevist at det er sånn. Ikke gjennom den artikkelen der, men gjennom at jeg har hørt tankene til andre. Ikke bare en gang, men gang etter gang etter gang... Har vært borti at folk har vært redd for å nærme seg, fordi de tror jeg hører ALLE deres "skitne" tanker, men slik er det heldigvis ikke. Av og til tar jeg inn tanker, som regel får andre ha tankene sine i fred. Jeg styrer ikke dette selv, det vil si at jeg har aldri gått inn for å høre andres tanker. Det som kommer det kommer... Så da er det bra at vitenskapen ENDELIG støtter dette, det viser at det ikke er noe galt med meg og alle andre som er sånn.
Min vei er innenfor sjamanismen :) Tromma leder meg :)
Brukerens avatar
Laila

Sjamanistisk Forbund.

Innlegg Hege P 16. September 2008 13:49

Laila skrev:Dette bekrefter jo det jeg hele tiden har tenkt. Har hele tiden trodd at telepati var mulig, nå har jeg fått bevist at det er sånn. Ikke gjennom den artikkelen der, men gjennom at jeg har hørt tankene til andre. Ikke bare en gang, men gang etter gang etter gang... Har vært borti at folk har vært redd for å nærme seg, fordi de tror jeg hører ALLE deres "skitne" tanker, men slik er det heldigvis ikke. Av og til tar jeg inn tanker, som regel får andre ha tankene sine i fred. Jeg styrer ikke dette selv, det vil si at jeg har aldri gått inn for å høre andres tanker. Det som kommer det kommer... Så da er det bra at vitenskapen ENDELIG støtter dette, det viser at det ikke er noe galt med meg og alle andre som er sånn.

Ikke sant ;)

Hurra for at vitenskap og åndelighet endelig finner sammen
etter mange år hvor de har vokst fra hverandre..

Det gjør det jo innen flere felter nå også..

Et kjempestort juhhuuu rett og slett :gaak

Takk til Asbjørn for at du la ut denne artikkelen(igjen),og takk til
Laila fordi du beskriver nøyaktig hvordan jeg også..og sikkert mange med
oss føler det..

Klem fra Hege Erica :060
Hege P
http://www.liveinyourlight.com/
Reconnective healing og the reconnection

There are two way's to live your life..
One is though nothing is a miracle..
The other is as though everything is a miracle..
~Albert Einstein~

:under_stjernene
Brukerens avatar
Hege P

Sjamanistisk Forbund.

Innlegg Asbjørn 16. September 2008 20:21

Jeg tror ! Jeg tror ! . . .

Jeg tror nemlig at en gang vil mange av de fenomen som i dag kalles paranormale, faktisk bli mulig å påvise vitenskapelig !
Dette er bare begynnelsen, etterhvert som vitenskapen går fremover, vil man mer og mer finne bevis og sammenhenger som pr idag bare blir definert som tro.

Dersom du for 50 år siden hadde fortalt noen at i går stod du oppe på på Hardangervidda, og snakket med en i en båt midt i stillehavet, ville folk ledd av deg, Iallfall når du fortalte at du brukte en liten dings du hadde i lomma....

Går det an idag ? ja, faktisk fra hvorsomhelst i verden ! ( satelitttelefon ).

Så alle slike tilfeller hvor vitenskapen finner sammenhenger med "paranormale fenomen", er absolutt av interesse !

mvh Asbjørn

mvh Asbjørn !
Skype Me™!
Image
Brukerens avatar
Asbjørn
Forumadministrator

Sjamanistisk Forbund.

Hvorfor ikke ta en tur til Asbjørns samarbeidspartner:

www.paranormal.no !

Ps: Sponsing av forum kan gjøres av hvem som helst, firma, privatpersoner, osv.
Kontakt oss for å bli sponsor om du/dere ønsker !

Søk på områdene her og på paranormal.no : Eller søk på hele internett her :

Gå til Velkommen til Asbjørns web sider ...

Denne plassen er ledig til DIN annonse ! Kontakt oss : Her finner du kontaktperson !
Annonsering med både tekst og bilder. !

Hvem er i forumet

Sjamanistisk Forbund.