Hei, du må registrere deg for å se hele forumet. Klikk her ! 
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Hjemmelaget is

Her kan vi snakke og skrive om mat.

Moderator: Asbjørn

Hjemmelaget is

Innlegg Laila 28. Desember 2009 22:21

Pisk 3 eggeplommer sammen med ca 100 gram sukker (mer hvis du liker isen søtere) og ca 1 ss vaniljesukker. Kok opp 5 dl fløtemelk, helst mer fløte enn melk. Hvis du velger å bruke vaniljestang i stedet for vaniljesukker splitter du den på langs, skraper ut frøene og har den i melken, sånn at den varmes opp sammen med melken. Ha også selve vaniljestanga nedi, gir god smak. Når melken har fått et oppkok så tar du ut eventuelt vaniljestang, og slår den varme melken nedi eggeplommene, samtidig som du visper. Viktig at det er bevegelse der, sånn at ikke egget stivner i klumper. Helles tilbake i kjelen, og varmes over svak varme mens du rører hele tiden.. til det har konsistens av tynn vaniljesaus. Avkjøles til neste dag, settes i fryseren (jeg hadde det i metallbolle før jeg satte i fryseren, dette gjør at det fryser raskere) og røres i hver halvtime til den har fått god konsistens. Pass på å skrape godt ned fra kantene og bunnen også når du rører i den. Jo mer nøye du er på å røre, jo finere is får du. Personlig får jeg litt "noia" hvis det er isnåler i den... Beregn minimum 4 timer frysetid :engel:
Min vei er innenfor sjamanismen :) Tromma leder meg :)
Brukerens avatar
Laila

Hvorfor ikke ta en tur til Asbjørns samarbeidspartner:

www.paranormal.no !

Ps: Sponsing av forum kan gjøres av hvem som helst, firma, privatpersoner, osv.
Kontakt oss for å bli sponsor om du/dere ønsker !

Søk på områdene her og på paranormal.no : Eller søk på hele internett her :

Gå til Mat MÅ vi ha, gode forslag ?

Denne plassen er ledig til DIN annonse ! Kontakt oss : Her finner du kontaktperson !
Annonsering med både tekst og bilder. !

Hvem er i forumet