Noen rasler og amuletter til salgs

Her er en plass for å kjøpe og selge !
Har du noe du mangler, og vil kjøpe brukt ?
eller noe du skal kvitte deg med som andre kan ha behov for ?
Her er stedet for å annonsere kjøp eller salg ....
Alle kan lese og alle kan skrive, men innlegg fra uregistrerte må godkjennes først !

Moderator: Asbjørn

Svar
Brukeravatar
Laila

Noen rasler og amuletter til salgs

Legg inn av Laila » 30. oktober 2008 17:58

Har tenkt og tenkt og tenkt... Bør rett og slett komme meg tilbake til den "normale" verden, og innse at jeg ikke kan leve i "steinalderen" når det gjelder å selge det som føles nesten som barna mine :bigsmile Jeg legger såpass mye av meg selv i det jeg lager, så derfor har jeg til nå villet snakke med de som skal kjøpe noe av meg. I alle fall når det gjelder tromme.. Men her inne får jeg klarsignal til å legge ut disse for salg, så da tar jeg følgene av det :heart21

Først ut, amuletter. Disse er pusset og polert for hånd, og hver enkelt har jeg tatt en reise for å hente kraft til. De er laget av håndpolert nøttetre, som er satt inn med mandelolje for glød og holdbarhet. Egenprodusert perle av reinsdyrhorn :) Pris for disse hadde jeg tenkt 150 kr/stk
Bilde

Så et oversiktsbilde over raslene jeg har for salg nå. Hadde egentlig 6, men en av de bestemte seg for at den ville være hos meg :) Trodde ikke jeg skulle ha rasle jeg, men den gang ei ;) Pris pr. rasle er 350 kr.
Bilde

Her er en rasle jeg har valgt å kalle "Krigerens ørn". Fant motivet til den på en indiansk amulett. Fikk dessverre ikke lastet opp bilde av baksida, men der har jeg malt en fjær. Av reinsdyrskinn med håndtak av nøttetre.
Bilde

Denne har et indiansk symbol for sommerfugl på den ene siden, noe som står for lykke og evig liv. I alle fall i følge sida der jeg fant symbolet. I tillegg vil jeg legge til transformasjon :)
Bilde

Baksida, med symbolet den brukne pil, som er et fredssymbol
Bilde

Denne har jeg kalt "De fire aldre", som er det symbolet står for; barndom, ungdom, voksen og alderdom
Bilde

Baksida har det indianske symbolet for hest, som står for å reise, noe du jo kan gjøre med en rasle ;)
Bilde

Rasle av hjorteskinn med vindguden
Bilde

Baksida har symbolet for månen
Bilde

Rasle av reinskinn med symbolet for visdom
Bilde
Baksida har symbolet for pålitelighet, da jeg synes de egentlig hører sammen. Med visdom fører også pålitelighet :)
Bilde

Fjernet bilde av tromma da den er solgt, og kjøper ikke ønsker at det skal ligge bilde av den på nett
Kom med tilbakemelding, enten i tråden eller pr PM :)
Min vei er innenfor sjamanismen :) Tromma leder meg :)

Eva

Re: En tromme, noen rasler og amuletter til salgs

Legg inn av Eva » 30. oktober 2008 21:23

Jøss, hvor produktiv du har vært og så kjempeflotte alle tingene er! Jeg lurte jo mest på min tromme som jeg har bestilt? Forsøkte å sende deg en pm, men vet ikke hva jeg gjorde feil, den ble visst ikke sendt..
Innvielsen er jeg fullt innforstått med fra før, men trommestikke var det jammen meg verre med.. Vinteren er jo kommet.. :beg

Brukeravatar
Laila

Legg inn av Laila » 30. oktober 2008 21:39

Produktiv, vel... dette er noe av de som ble produsert til messa i Molde. Har ikke vært så veldig produktiv etter det, har vært sliten rett og slett. I går var jeg i Ålesund og leverte trommerammer, og så kommer det ei dame og henter tromme på tirsdag. Har sendt deg en sms Eva, ramma di er klar til pussing, må bare få skinnet i hus først. Gleder meg til å "montere" den, gi liv til den :) Kan sende deg et bilde av den hvis du vil. Men får ikke gjort så mye mer før de sender skinnet. Garveriet sender bare ut skinn på mandag, fordi det skal komme fram til helga, ikke være for lenge i posten.

Eva

Legg inn av Eva » 30. oktober 2008 23:53

Nå førsta ser jeg sms og innlegget! Jeg fulgte med på en serie da du sendte sms og mobilen er jeg ikke så flink å passe på.. Men det er helt i orden kjære deg, og ikke send bilde for jeg vil danne meg mitt eget bilde i hodet av den. Ser den for meg nemlig! :klemme
Husk på å hvile litt også slik at du får energi tilbake, trasig at du skal gå rundt og være sliten. Ta vare på deg selv også! :klemme

Brukeravatar
Laila

Legg inn av Laila » 31. oktober 2008 00:45

Skal bli spennende å se om den blir slik som du har sett den da :) Har måttet slappe av en stund ja, det ble litt mye en stund. Nå må jeg jobbe en del framover, har fått noen bestillinger som "skulle ha vært levert helst i fjor" og noen som jeg MÅ bruke tid på, både på grunn av prosessen og på grunn av det rent fysiske. Rammer skal lages, tre skal bøyes, og slikt tar tid. Skal jobbe en del i morgen, tar fri på lørdag (tror jeg) og så er det i full gang igjen på søndag. En dag i uka må jeg bare ha fri, på grunn av messa har jeg ikke hatt så god tid til Marie heller. Så jeg planlegger å gjøre noe sammen med henne på lørdag.

Eva, du ønsket deg en lett tromme, og det vil du få. Mer enn det vil jeg ikke si foreløpig. Begynner ikke å pusse ramma før skinnet har kommet i hus. Men vi er flere som ser tromma for det indre blikk. Det gjør jeg forresten for alle jeg skal lage, inkludert bestilinger som ennå ikke har kommet. Det blir en spennende tid framover :flyfly

Brukeravatar
Asbjørn
Forumadministrator
Sted: Florø
Kontakt:

Legg inn av Asbjørn » 31. oktober 2008 10:17

For å lette salget, kan du kansje fortelle litt om HVA og HVORDAN man bruker raslene ?

Regner med at de fleste er inneforstått med bruk av trommene, men kansje litt info om det og ? ;)

Om du har linker til sider som omtaler det, fungerer det og bra ;-)

A

mvh Asbjørn !
Skype Me™!
Image

Brukeravatar
Laila

Legg inn av Laila » 31. oktober 2008 11:07

Tja, jeg har jo denne linken da http://www.shamanism.dk/Artikel-power-in-your-hand.htm Der står det en god del, men på engelsk. Inkludert hvordan man innvier den. Men tradisjonelt har raslene blitt brukt til å kontakte åndene med, og med det menes hjelpeåndene. Den er også god når det gjelder å sende healing, jeg har sett rasler det har strømmet "gullstøv" fra når de har vært brukt til det formålet. Ellers så kan en rasle brukes til å fjerne blokkeringer, blant annet i chakraene, man "rister" litt over hvert chakra og ber rasla om å oppheve blokkeringene. Jeg brukte den som var ment til meg i går, fordi jeg rett og slett følte både at jeg trengte energien, og få opp noen blokkeringer, samt jobbe med beskyttelsen. Da jeg rista på den over hode (kronechakra) så kjente jeg en varm strøm som kom fra den, gikk ned gjennom alle chakraene og fylte til slutt hele kroppen. Nå de siste par dagene har jeg hatt en ånd som har besøkt meg her i stua, men som virker litt nervøs og redd. Jeg har tenkt å bruke rasla for å kalle på vedkommende (krever en del mindre konsentrasjon enn å gjøre det på andre måter), brenne litt salvie og se om jeg får kontakt med han. Det er en mann som har forsøkt å snakke til meg de siste dagene, jeg har vært sliten og kald (fryser selv om temperaturmåleren har vist fra 27 grader og oppover) og dermed ikke hatt ork til å ta tak i det. Men jeg VET at når de hører rasla, så vil de komme fram for å få kontakt, for den tiltrekker seg positive ånder.

I likhet med tromma så kan også en rasle bli brukt til å reise med, vitenskapen sier at det er den monotone lyden som gjør det, jeg sier at det er en kombinasjon av lyden og krafta som er i en slik gjenstand. For kraft er det i disse. Den som var ment for meg lyser det av hver gang jeg forsøker å ta bilde av den, så også da jeg tok bilde mens de tørket. Har lyst til å ta bilde av det meste jeg lager, for ikke noe blir likt. Det er som disse også har sitt eget liv, og jeg har mange ganger mens jeg trommer hørt rasler rundt meg. Da er det nok hjelperne som holder på, men det som er "merkelig" er at lyden som har kommet er nøyaktig lik den rasla jeg har. For det er også noe som er forskjellig fra rasle til rasle, om den er laget på samme måte og av samme skinn, lyden er forskjellig på alle. Jeg bruker riskorn til å fylle de med, det gir en MYK lyd, samtidig som det også er naturmaterialer. Jeg tar vare på alle skinnrester, alt som kan brukes til noe. Fra jeg begynner å klippe dem til de er ferdig fylt går det vel et par timer kan jeg tenke meg, for først skal jeg slå hull i skinnet som nålen kan gå gjennom, og så syes de for hånd. Fyller de med sand, og setter de til tørk. Håndtakene kunne jeg jo brukt pussemaskin på, i alle fall på grovpussingen, men jeg sitter med kniv og sandpapir. Det føles mest riktig å gjøre det på den måten. Så når enkelte sier til meg at når man lager en rasle kan man like godt lage 10... vel, jeg klarer maks to stk på en dag, da er jeg SLITEN.

Håper dette kastet litt mer lys over saken :) Og jeg har bedt om at de som skal ha disse gjenstandene vil føle seg trukket mot de, så da er det bare å vente og se. Har også lagt de ut på min hjemmeside (rett og slett fordi jeg ikke klarer å laste opp bilder direkte hit, det blir feilmelding hver gang jeg prøver), og så har jeg ei som kommer på tirsdag som skal hjelpe meg med å legge inn paypal-button der. Bør vel kanskje reklamere litt rundt for hjemmesida mi også, ikke så veldig oppdatert, men det kommer seg etter hvert ;)
http://viljesterk.piczo.com/?g=1&cr=2

Svar