Minimesse i Molde 23. oktober

Her er plassen for kurs, aktiviteter, og butikker / varer man vil omtale.
ALle kan lese, men man må være reg bruker for å kunne skrive.
Annonsører ; gi meg et ord, så skal vi se om ikke din annonse kommer inn også....

Moderator: Asbjørn

Brukeravatar
Laila

Minimesse i Molde 23. oktober

Legg inn av Laila » 07. oktober 2008 23:18

Nå har jeg altså gjort det, meldt meg på en slags messe. Denne er for lokale utstillere, og jeg har tenkt å stille ut noen trommer, rasler og ellers ta litt healing og trommehealing. I og med at det ikke koster noe for oss som er medlemmer i alternativt forum Molde, så er ikke risikoen så veldig stor. Har tenkt å ta med noen få trommer (så mange som jeg rekker å produsere på den tida, har bestilt noen ekstra skinn), så mange rasler som jeg greier å sy, kanskje noen amuletter... Det blir litt på sparket dette, men med så mange som backer meg opp nå, så kan det være greit å prøve seg. Om ikke annet så er det en fin gjennomkjøring før en går til skrittet og melde seg på større messer.

Nervepirrende, men nå er jeg altså i gang...
Min vei er innenfor sjamanismen :) Tromma leder meg :)

Brukeravatar
Hege P
Sted: Østlandet
Kontakt:

Re: Minimesse i Molde 23. oktober

Legg inn av Hege P » 08. oktober 2008 07:23

Så bra Laila,dette blir spennende å høre mer om.. :klemme

Tøffa :cuul

Klem fra Hege Erica
Hege P
http://www.liveinyourlight.com/
Reconnective healing og the reconnection

There are two way's to live your life..
One is though nothing is a miracle..
The other is as though everything is a miracle..
~Albert Einstein~

:under_stjernene

Brukeravatar
Asbjørn
Forumadministrator
Sted: Florø
Kontakt:

Legg inn av Asbjørn » 08. oktober 2008 14:05

Schtilig !
Sku gjerne vært innom, men får nok ikke anledning... ( litt for langt unna.. )

A

mvh Asbjørn !
Skype Me™!
Image

Brukeravatar
Laila

Legg inn av Laila » 08. oktober 2008 20:22

Klart dere skal få rapport! Håper bare at jeg rekker å få laget det jeg skal før det "braker løs". Tenkte å ta med meg en tre-fire trommer, så mange rasler som jeg klarer å produsere, kanskje også noen amuletter hvis jeg rekker. Men disse skal helst lages spesielt til de som skal ha de..for å få riktig kraft. Er nesten så en får dårlig samvittighet for at en sitter i ro.. Får jeg ikke solgt trommene der så er det mulig at jeg legger de ut på nettet, eventuelt venter til en skikkelig messe, samler opp sånn at jeg har litt å tilby. Tror at i alle fall trommehealingen kan vekke litt interesse, for det er ingen av de andre tilmeldte som driver med tilsvarende. For å si det sånn, nærmeste som driver med trommer som jeg vet om bor i Ålesund, og han har bestilt rammer av meg :)

Asbjørn, det kan jo hende at vi kan lage et opplegg en gang som er litt nærmere der du bor? Kunne vært gøy det :) Vi får se hva som skjer. Tror nemlig at undertegnede kommer til å være med på en del messer framover, for har man turt en gang så tør man gjerne mer neste gang :)

Brukeravatar
Asbjørn
Forumadministrator
Sted: Florø
Kontakt:

Legg inn av Asbjørn » 08. oktober 2008 20:31

Laila skrev:Asbjørn, det kan jo hende at vi kan lage et opplegg en gang som er litt nærmere der du bor? Kunne vært gøy det :) Vi får se hva som skjer. Tror nemlig at undertegnede kommer til å være med på en del messer framover, for har man turt en gang så tør man gjerne mer neste gang :)

Kansje det, ja, - det er jo noen i denna byen som er alternative, så kansje ? Men føler det blir litt frem i tid...

A

mvh Asbjørn !
Skype Me™!
Image

Eva

Legg inn av Eva » 08. oktober 2008 22:52

Masse lykke til Lailavennen! Dette går så bra så! Når du er helt inne i gamet blir det Tromsøtur på neste års messe... :musicband :amen

Brukeravatar
Laila

Legg inn av Laila » 12. oktober 2008 09:31

Messe i Tromsø høres helt knall ut Eva, det skremmer meg ikke lenger. For det første er det såpass langt hjemmefra at jeg slipper å ha prestasjonsangst for "naboen", for det andre så merker jeg meg at folk nordpå har mer tro på meg enn det folk her har. Så klarer jeg å få med meg mine remedier på flyet, OG få inn nok cash til standleie så stiller jeg opp. Og skulle jeg ikke få med meg så mange trommer så er det jo ikke noen katastrofe likevel, det er jo en del ting man kan bidra med foruten salg. Jeg tenker healing, trommehealing, rådgivning... Men burde vel egentlig ha fått med meg noen sånn at jeg slipper å stå hele dagen alene. Kan bli slitsomt det i lengden. Og så kan det jo være kjekt å oppleve litt av livet på messa også når man først er der. Har forresten fått en del tilbakemeldinger de siste dagene på at dette er en riktig ting å gjøre nå. Så i skrivende stund er jeg faktisk ikke så veldig nervøs... Og så fikk jeg øye på endel nye smilier, blant annet :fis :troll :mooning2 :eek :latterbrøl :iiik :ooom :flyfly Kjempefint tidsfordriv på en søndags formiddag :amen :bra

Brukeravatar
Hege P
Sted: Østlandet
Kontakt:

Legg inn av Hege P » 18. oktober 2008 12:09

Bare en uke igjen nå Laila.. :tounge

Blir spennede å høre hvordan det går :ooom

:bighug
Hege P
http://www.liveinyourlight.com/
Reconnective healing og the reconnection

There are two way's to live your life..
One is though nothing is a miracle..
The other is as though everything is a miracle..
~Albert Einstein~

:under_stjernene

Brukeravatar
Ma Donna
Kontakt:

Legg inn av Ma Donna » 18. oktober 2008 16:58

SÅÅÅÅÅ... Spenende!

Lykke til, vennen! :lrose

Brukeravatar
Laila

Legg inn av Laila » 18. oktober 2008 17:00

Hmm ja, smertelig klar over at det ikke er så lang tid igjen. Hadde på skinn på tromme nr 1 i går, og skal ta den andre i kveld. Ser ut som det er det jeg rekker denne gang, har et hjorteskinn i hus også, men det er så tykt at jeg får problemer med å få tørket det i tide. Så det får bli tromme til noen andre, akkurat som jeg har følt det kommer til å bli. Vet ikke om jeg kommer til å få noe salg på de på messa, for det er jo en ganske stor investering, selv om prisen jeg tar nok er lav i forhold til hva andre tar for tilsvarende. Har sett tilsvarende tromme som jeg holder på å lage til meg selv annonsert på nettet til 4900 kr, for en liten en. Selv ligger jeg rundt 2000 i pris for en tromme. Rett og slett fordi jeg vil at de som skal ha en tromme skal få en uten å måtte betale "fletta". Tjener jo ikke mye på det da, og i alle fall ikke når man tar i betraktning jobben som er med de. Det er liksom ikke der drivkraften ligger, selv om jeg har tenkt å leve av det alternative. I skrivende stund har jeg også produsert 5 rasler som skal bli med, og nr 6 ligger her klar for å bli malt. Den siste jeg har produsert til nå skal få indianske symboler på seg, hva det er får kvelden vise. For den bør helst gjøres ferdig i kveld. For å holde formen bruker jeg spraylakk, og den skal både tørke og lukta skal bli borte. Og håndtakene skal lages, aller helst pusses for hånd, og oljes med mandelolje i flere omganger.

Eugenine, du spurte om pris og hvilke skinn jeg bruker på trommene. Jeg har til nå tatt rundt 2000 for en tromme, det vil si umalt. Litt mer hvis jeg skal male, men ikke mye mer. Har fått kjeft fra folk fordi jeg tar for lite for trommene, og igrunnen skjønner jeg det. Men inntill videre er det den prisen som gjelder. Da er trommene rundt omkring 50 cm i diameter og 12 cm dyp. Av skinn har jeg brukt rein, hjort og rådyr til nå, men kan også skaffe geit tror jeg, bestiller skinnene ferdig hos garveri, så da er de ferdig avhåret og skrapet når jeg får de, og de kommer i fryst tilstand. Så de er ikke garvet, bare avhåret og skrapt (råhud)

Håper på å få noen healinger også på messa, og regner med at jeg får solgt det jeg har produsert så langt. Hvis jeg ikke får solgt de på messa så legger jeg de ut for salg, kanskje her inne :)

I alle fall, jeg er spent, og bitte litte grann nervøs. Men det er akkurat slik det skal være. Er man litt nervøs så skjerper man seg :)

Svar