Se gammel minner

Her er plass for alt mulig, men ikke grovheter, eller uhøflige innlegg.
Også gjester kan skrive, men innlegg må godkjennes av moderator før de blir tillatt.

Moderator: Asbjørn

Svar
Brukeravatar
Heksepusen
Sted: Øde sted i Akershus

Se gammel minner

Legg inn av Heksepusen » 13. mars 2010 11:46

Dette her jeg ikke noe god forklaring på men jeg håper jo at det er flere som opplever dette her inne da.
Jeg har en god stund opplevd det med å se steder slik de så ut før, det vil si at ting som ikke er der lenger er det som jeg ser.
tidsperioden varierer enormt og mye av dette kan være alt fra vikinget tid til langt inn på 20 tallet og jeg trenger ikke ha hvert på stede før heller.
De få gangen jeg har undersøkt dette her så stemmer det veldig gjerne med det jeg har sett.

Så lurer jeg på en liten ting til.
Huset jeg bor i er ikke så veldig gammelt og jeg vet veldig mye av historien om det fordi jeg har en veldig hyggelig nabo som også har bodd i det huset jeg bor.
Huset har hver bygget om noen ganger men alikevel så ser jeg huset slik det var den gangen var bygget. ( litt rart og tenke på at jeg faktis sover i en stue hehe)
Men så har jeg også i de siste netten blitt vekket av et lite kaffe selskap i førsteetasje.
Jeg finner det ikke ubehagelig eller skummelt bare mer koselig over at disse to gammel gubben gidder og stikke innom på kaffe.
Det som er det fine er jo at de ikke gjør noe ugang da.
Gubben har også merket denne aktivitetn men som han sier det er jo en del av huset.
Jeg har hatt følesen av at dette er den mannen som bygde huset og mann til nabokona jeg vet ikke helt hvorfor jeg har denne følesen men den er veldig bestemt.
Man skal latt naturen være for tukler vi med naturen går det galt. sitat Ronja 5 år

Brukeravatar
Asbjørn
Forumadministrator
Sted: Florø
Kontakt:

Re: Se gammel minner

Legg inn av Asbjørn » 13. mars 2010 12:58

Artig og spennende !

Noter gjerne ned når du får slik info, da blir det lettere å huske når du senere ser tilbake på disse sakene... ;)
Og ikke minst mer morsomt å se hva du faktisk "så" ved et senere tidspunkt.

A

mvh Asbjørn !
Skype Me™!
Image

Brukeravatar
Casandra

Re: Se gammel minner

Legg inn av Casandra » 13. mars 2010 14:17

Så spennende da Pusen!!

Jeg har ingen lignende erfaring, bortsett fra den gangen jeg drømte om hvordan det så ut i området der vi nå har bygd hus og da tidlig på 1900-tallet.
Dette har dog kun skjedd en gang, så jeg ser ikke på det som noe annet enn en drøm i så måte ;)
Det er ikke hvor du starter som er viktig, men hvor du bestemmer deg for å ende opp!

Svar