TV-aksjon 2008

Her er plass for alt mulig, men ikke grovheter, eller uhøflige innlegg.
Også gjester kan skrive, men innlegg må godkjennes av moderator før de blir tillatt.

Moderator:Asbjørn

Svar
Brukeravatar
Margrethe
Sted:Trønderriket
TV-aksjon 2008

Legg inn av Margrethe » 19. oktober 2008 11:44

I dag er det en søndag litt utenfor det vanlige (i allefall for meg) :)
Har lenge hatt på "to do"-lista å stille opp, og i år blir det endelig bæring av bøsse for TV-aksjonen.
Trenden har vært at årets TV aksjon har slått de tidligere så det suser, så jeg håper det skjer i år og.

http://www.nrk.no/tvaksjonen/

Årets TV aksjon er for Blå kors, med fokus på barn og unges oppvekst i alkoholiserte hjem. I hovedsak her i Norge, med tilbud rettet mot barna, men også i samspill med foreldrene. For utenlands prosjektene er det slettes ikke slik at disse barna har hverken hjem eller familier, og tyr til narkotika for å lette dagene.

Får du ikke besøk eller har ikke kontanter er det andre måter og gi på.
En annen bieffekt av årets TV-aksjon er at den kan være med på å bryte noen tabuer, og sette fokus på ett problem mange lider under.
Så gi i vei folkens! :) Og om det er flere bøssebærere her; stå på :)
Skal en leke fjortiss er det viktig å være buse fri.... Tvinger på alle en nuss:) Meeen d ble ikke like morsomt i små skala.. Finne nytt bilde etter hvert:)

Eva

Re: TV-aksjon 2008

Legg inn av Eva » 19. oktober 2008 12:51

Er spent på om det kommer noen bøssebærere til døra i dag! Har til og med ordnet penger for å ha.. Dette er noe jeg støtter, men når man bor langt ute på landet er det ikke alltid noen kommer på døra, men som sagt det er andre måter å gi gaven på.. :ooom

Brukeravatar
Margrethe
Sted:Trønderriket

Legg inn av Margrethe » 19. oktober 2008 17:00

Da har jeg nettopp kommet hjem etter årets viktigste søndagstur :bigsmile
Fikk da inn noen tusen, men det var antagelig litt tidlig på dagen for over 1/2 parten på ruta vår var ikke hjemme, men de som var det hadde gjort akkurat det samme som deg Eva (kiss)
Enkelte trengte vi ikke ringe på til heller, men sto klare i døra og bare venta på oss. Da er det ekstra morro å gå :bigsmile
Det er rimelig grislendt i strøkene her også, men vi er så heldige å ha gode organisatører i bakgrunnen så i år så tror jeg ikke det er mange husstander som ikke har fått besøk her i kommunen. All honnør til slike ildsjeler (kiss)
Og ja jeg skal gå/kjøre neste år også, for dette var både morsomt og givende :)

Ring 820 44 110 og gi 200 kr, dersom dere vil bidra og ikke har fått besøk :)
Skal en leke fjortiss er det viktig å være buse fri.... Tvinger på alle en nuss:) Meeen d ble ikke like morsomt i små skala.. Finne nytt bilde etter hvert:)

Brukeravatar
Hege P
Sted:Østlandet
Kontakt:

Legg inn av Hege P » 19. oktober 2008 18:06

Har hatt besøk og gitt en skikkelig møkkete seddel,var ikke med vilje
da,men gubben lå under bilen og skiftet dekk da de var her,så den var litt svart,men brukbar :bigsmile

Hørt om hun som ble ranet av to utlendinger i Oslo da..makan,
heldigvis ble gutta tatt og bøssen funnet,damen slapp unna med skrekken stakkars ..

Ingen respekt..ekkelt å tenk på..

Heldigvis får de fleste gå i fred og møter hyggelige mennesker som
gjerne vil støtte da.. :)

Flink jente Margrethe,nå har du bidratt med noe viktig (kiss)

:klemme
Hege P
http://www.liveinyourlight.com/
Reconnective healing og the reconnection

There are two way's to live your life..
One is though nothing is a miracle..
The other is as though everything is a miracle..
~Albert Einstein~

:under_stjernene

Svar