Skravletråd.. om alt og ingenting..

Her er plass for alt mulig, men ikke grovheter, eller uhøflige innlegg.
Også gjester kan skrive, men innlegg må godkjennes av moderator før de blir tillatt.

Moderator:Asbjørn

Svar
Brukeravatar
Laila
Re: Skravletråd.. om alt og ingenting..

Legg inn av Laila » 16. november 2008 20:16

Hadde tenkt jeg skulle sette meg ned og se på "Titanc" på TV3 i går, og strømmen kom faktisk tilbake akkurat i tide. Det vil si, den kom fem minutter før filmen begynte. Før det var jeg nede på låven og hentet ved, brant masse stearinlys og fikk testet ut det pappa sa om at det gikk an både å koke kaffe og lage mat på vedovnen.

Jeg skrev om skuldra mi i går, for den var virkelig ille. Legg merke til at jeg skriver "var". Jeg nevnte saken for en venn av meg, og det som skjer er at han sender meg healing. I morges våknet jeg opp så og si smertefri, og følelsen i huda har kommet tilbake. Sist jeg hadde det slik som i går ble jeg gående sykemeldt i ett helt år, ute av stand til å gjøre så mye. Så at healing fungerer er jeg et levende bevis på. Selvsagt har jeg ringt han og takket, det skulle bare mangle, men han vil ikke høre så mye snakk om det. Det er liksom bare slik det er. En virkelig god venn som jeg setter enormt stor pris på.

I dag har jeg vært borte i bekken og dratt av hår på et skinn, men det var ennå ikke helt ferdig. Temperaturen på vannet har vært litt lav, så det tar sin tid. Men det får bare ta den tiden det trenger, jeg kan ikke framskynde noe likevel. Det føles ikke riktig å ta dette inn og legge det i en balje med vann heller, selv om det ville gjort at prosessen gikk langt raskere. Dette skinnet skal ha sin del av energien fra stedet her, så da får det få det. Ellers så har jeg gjort ferdig en rasle. Ei jeg har hjulpet litt med planlegging av egen tromme holder på å male et bilde til meg, av min åndelige veileder. Så jeg fant ut at jeg ville gi noe håndfast tilbake, ikke bare råd og veiledning. Det er en vakker rasle hun får, med indianske motiv på, pyntet med bånd og måkefjær. Så jeg håper virkelig hun blir fornøyd med den. Da har hun noe å bruke fram til at hun får laget tromma si :)

Har hatt barnefri denne helga, og dermed ble det lettvint matlaging også. Når Marie ikke er her så blir det gjort minst mulig avanserte krumspring på kjøkkenet, bruker som regel tiden på å jobbe. Denne helga har jeg imidlertid også slappet av. Dere kan tro at fyr i vedovnen og rundt 10 stearinlys gjorde meg avslappet i går. Kan ikke huske sist gang jeg var så lite stresset. Jeg strakte meg ut på sofaen i halvveis liggende stilling og bare trakk inn den rolige stemningen mens jeg drakk den gode kaffen som var kokt på "gammelmåten". Jeg fant ut at der og da hadde jeg det så nært opp til perfekt som det er mulig å komme når man sitter alene. Tror faktisk at jeg vil gjenskape den kvelden der, ikke fordi at jeg må, men fordi jeg har lyst til det. La Marie få lov til å kjenne hvor godt det er, og ikke minst la henne oppleve at vi koker på vedovnen. Sikker på at hun kommer til å sette pris på en kveld uten TV hvis jeg legger det opp på riktig måte :)

Ønsker alle sammen som har "giddet" å lese resultatet av skrivekløen min, en riktig fin kveld :)
Min vei er innenfor sjamanismen :) Tromma leder meg :)

Brukeravatar
Merete
Sted:Sør Trøndelag

Legg inn av Merete » 16. november 2008 21:56

Laila skrev: Ønsker alle sammen som har "giddet" å lese resultatet av skrivekløen min, en riktig fin kveld :)
Gidder? Selvsagt "gidder" vi!
Kjempekoselig å høre hvordan du har det :smile
Har sett på bildene dine av raslene, og er nå kjempespent på hvordan trommene dine ser ut :beg
Regner med at de er minst like flotte som raslene!

Det er utrolig godt å sitte inne uten strøm i huset. Først da "hører" vi hvor mange lyder vi omgir oss med; sus av kjøleskap, lysrør, varmepumpe osv.
Vi har en familiehytte langt fra folk. Der finnes det ikke strøm. Utrolig avslappende å være der.
Jeg blir potte sur når de andre starter agregatet for å , av alle ting, støvsuge!
Nå har de til og med kjøpt elektrisk vaffeljern! Hmpf...
Jeg demonstrerer stadig med å ta frem det gamle "vende"jernet, og steke Toro posevafler på det , hihi...

:under_stjernene Merete
Det gjelder å ha mot til å være den man er. Og ikke miste motet fordi man er den man er.

- Salon Gahlin

Brukeravatar
Laila

Legg inn av Laila » 16. november 2008 23:15

Hi hi, er skravlesyk av og til bare ;) Og siden dette er en skravletråd så benytter jeg sjansen :) Akkurat for øyeblikket har jeg ingen trommer jeg kan legge ut bilde av, for de jeg holder på å lage nå har alle eiere som venter på dem. Det vil si at de er laget på bestilling. Det føles ikke riktig av meg å legge ut bilder av trommer som andre har bestilt, det må være opp til de som skal ha de hvorvidt det skal legges ut bilder eller ikke. Men jeg kommer til å lage noen "ekstra", må begynne å forberede meg på messe siste helga i februar, disse kan jeg sikkert legge ut bilde av etter hvert.

Herregud, nå så jeg denne også :fis ja ja, noe skal man jo gjøre på en søndagskveld :latterbrøl

Brukeravatar
Merete

Legg inn av Merete » 16. november 2008 23:22

Laila skrev: Herregud, nå så jeg denne også :fis ja ja, noe skal man jo gjøre på en søndagskveld :latterbrøl
:laughing Ja, er den ikke herlig, hihi
Selv har jeg brukt nesten fem timer på å skrive ut seks regninger i kveld. Har nok konsentrert meg mye mer om denne siden,
og andre, enn om regningene, ja :yahoo

Men nå MÅ jeg køye. Natti natti! :snowing
Det gjelder å ha mot til å være den man er. Og ikke miste motet fordi man er den man er.

- Salon Gahlin

Eva

Legg inn av Eva » 17. november 2008 13:56

Håper dere alle har det bra? Jeg har vært noe fraværende men det har sin grunn. Har nemlig slutta å røyke! :amen I dag er det en uke siden jeg smakte min siste sigarett. Men det finnes midler for røykekutt, nemlig reseptbelagt.. Champix har jeg god effekt av, og gud hjelpe meg for noen livaktige drømmer man får.. :bigsmile

Kjempeflott at du Laila holder på med tromma mi, gleder meg mye.. Må du sende sms når du skal adressen, samt kontonummer og beløp du skal ha.. :flyfly Det er koselig når strømmen går, ha varme i ovnen, masse ved, stearinlys og nykokt kaffe kokt på gammelmåten på vedovnen.. Har sånn moderne ovn hvor jeg kan koke kaffe på den.. Men bruker varmepumpe til vanlig.. :amen

Ønsker dere alle sammen en fin uke.. :klemme

Brukeravatar
Hege P
Sted:Østlandet
Kontakt:

Legg inn av Hege P » 17. november 2008 14:54

Så flink du er Eva..kjempebra (kiss) :bighug

Jeg sitter i iskaldt hus,grunnet lufting,
grunnet sparkelivrig maler :bigsmile men det går da fremover he he..
Hege P
http://www.liveinyourlight.com/
Reconnective healing og the reconnection

There are two way's to live your life..
One is though nothing is a miracle..
The other is as though everything is a miracle..
~Albert Einstein~

:under_stjernene

Eva

Legg inn av Eva » 17. november 2008 15:14

Takk skal du ha, jeg fikk nok rett og slett av den giften som røyken gir..Stakkars sitter du i iskaldt hus? Men da blir det vel pent når maleren blir ferdig? :dance Jeg har faktisk fått opp julegardinene...Vil at adventstiden skal vare noe lengere.. :flyfly

Brukeravatar
Laila

Legg inn av Laila » 17. november 2008 19:58

Skal sende sms jeg eva, akkurat nå holder jeg på med etterstramming av skinnet, slik at det blir helt riktig. Er jo viktig for at lyden skal bli optimal :) Har i dag malt en liten nydelig tromme, og så har jeg i det siste gått med tanker om at jeg kunne tenkt meg litt annet å gjøre enn bare å lage ting. Resultat: en healing på fredag og husrens i morgen. Er spent på morgendagen, for saken er et hus med tre barn og en voksen, der to av barna ikke tør sove på eget rom på grunn av åndelig aktivitet. Det er to ånder som viser seg for dem i huset, en ung kvinne med langt lyst hår (tjenestejente) og husfrua selv. I tillegg har de problemer med CD-plater og andre ting som plutselig fyker ut av hyllene og en støvsuger som setter i gang selv om støpselet ikke er i. Har avtale med de at jeg drar til de i morgen ettermiddag, for å bringe åndene over og rense huset for negativ energi. Det at de har hatt andre der for å rense før gjør jo at presset på meg er ekstra stort, men jeg føler at dette kommer til å gå bra. Marie hadde lyst til å bli med en venninne hjem fra skolen, det har hun hatt lyst til lenge, så nå var det en fin anledning. Første pappan til venninna hennes spør om er hva hun har lyst på til middag, før han sier ja ;) Det var liksom en selvfølge at hun skulle få lov til å bli med, det virker som de bare har gått og ventet på at jeg skulle spørre.

Så har jeg bestilt skinn til tre nye trommer i dag. Hvem som skal ha disse vet jeg ikke helt ennå, men det kommer når det skal. Jeg tar sjansen på å bestille de, i og med de beskjeder jeg har fått fra andre siden. Litt forventningsfull i forhold til morgendagen, men det går nok bra. Skal få gjort en del allerede i kveld, men må vente til Marie har kommet seg i seng. Så får jo hun sove godt også da, tromming i huset gjør underverker :)

Brukeravatar
Merete

Legg inn av Merete » 19. november 2008 20:25

Hmmm... Her er det jo så rolig at man må finne på moroa selv (kiss)
I dag har jeg stått parkert på en parkeringsplass i sju timer. (Nei, jeg er ikke detektiv eller noe sånt, hihi. :cuul )
Men har vært på service med drosjen. Fikk låne leiebil, men siden det er 1,5 time å kjøre en vei, på sørpeføre, orket jeg ikke å dra hjem. Så jeg stilte meg på en parkeringsplass, og der satt jeg da.
Heldigvis hadde jeg planlagt litt, så mens jeg satt der fikk jeg fjerninnvielse i Reiki 2 :yahoo
Merkelig følelse... :lykk Jeg så et varmgult strålende lys. Utrolig flott! I tillegg kjente jeg godt energien i håndflatene mine.
Gleder meg til å leke meg videre nå!

Resten av dagen har jeg sittet og smilt lurt, og lest Eric Pearl :bra

- Salon Gahlin

Brukeravatar
Hege P
Sted:Østlandet
Kontakt:

Legg inn av Hege P » 19. november 2008 21:40

Merete skrev:Hmmm... Her er det jo så rolig at man må finne på moroa selv (kiss)
I dag har jeg stått parkert på en parkeringsplass i sju timer. (Nei, jeg er ikke detektiv eller noe sånt, hihi. :cuul )
Men har vært på service med drosjen. Fikk låne leiebil, men siden det er 1,5 time å kjøre en vei, på sørpeføre, orket jeg ikke å dra hjem. Så jeg stilte meg på en parkeringsplass, og der satt jeg da.
Heldigvis hadde jeg planlagt litt, så mens jeg satt der fikk jeg fjerninnvielse i Reiki 2 :yahoo
Merkelig følelse... :lykk Jeg så et varmgult strålende lys. Utrolig flott! I tillegg kjente jeg godt energien i håndflatene mine.
Gleder meg til å leke meg videre nå!

Resten av dagen har jeg sittet og smilt lurt, og lest Eric Pearl :bra
Grattis med den fine opplevelsen :bighug

Eric ja..underholdning det der..han er jo så artig også..
hadde fin venteunderholdning du da ;)
Kult at det er så mange her som liker den :prat

Akkurat nå er min EP bok bortlånt,men får den snart igjen,
litt rart egentlig,savnet boka med en gang jeg sendte den..
Vet den er i de beste hender da..ellers ville jeg aldri lånt den bort..
Er selve godboka mi det der..
Har fått et nært forhold til den boka gitt :heart21 :heart21 :bigsmile
Blir vel å lese gjennom nok en gang da jeg har den trygt
plassert i armkroken min igjen :tounge :060
Og igjen og igjen.. :yahoo

Ha en god natt..
:snowing
Hege P
http://www.liveinyourlight.com/
Reconnective healing og the reconnection

There are two way's to live your life..
One is though nothing is a miracle..
The other is as though everything is a miracle..
~Albert Einstein~

:under_stjernene

Svar