Skravletråd.. om alt og ingenting..

Her er plass for alt mulig, men ikke grovheter, eller uhøflige innlegg.
Også gjester kan skrive, men innlegg må godkjennes av moderator før de blir tillatt.

Moderator:Asbjørn

Svar
Brukeravatar
Laila
Re: Skravletråd.. om alt og ingenting..

Legg inn av Laila » 05. november 2008 11:27

Jo, selvfølgelig trenger den også mat, men den er bare blitt litt upopulær her nord grunnet overtroen som følger med.
Dette var spennende Eva, kan du utdype den litt mer? Er interessert i å høre hva den overtroen går ut på. Selv er jeg veldig glad i skjæra :heart21
Min vei er innenfor sjamanismen :) Tromma leder meg :)

Eva

Legg inn av Eva » 05. november 2008 13:51

Laila skrev:
Jo, selvfølgelig trenger den også mat, men den er bare blitt litt upopulær her nord grunnet overtroen som følger med.
Dette var spennende Eva, kan du utdype den litt mer? Er interessert i å høre hva den overtroen går ut på. Selv er jeg veldig glad i skjæra :heart21
Skjønte at du ble interessert ja.. I dag har visst hele flokken vært på meisebollen, 5 stk.. De var jaggu her da jeg kom hjem i fra butikken.. I følge min avdøde farmor mente hun på at: Tok du en skjærunge hevnet mora seg ved å holde leven i din nærhet og utenfor boligen. Satte skjæra seg på gjerdet vær du sikker på at du fikk besøk av folk som sladrer.. Kakket den på vinduet ditt så var det noen i familien som skulle dø. Det er det jeg husker hun fortalte da jeg var barn..
Gemalen tok en gang med hjem en skjærunge, og jeg ba han så pent om å slippe den fri. Noe han gjorde. Men skjæra holdt ved huset i mange år, og det skjedde mange ting. Ja, jeg er overtroisk..
Har lagt merke til at sitter den på gjerdet så får jeg besøk og da lukkes min munn med syv segl..

Kjøttmeisen var her i morges, to stykker.. Jippi.... :flyfly

Ravnen holder til ved naustet i det siste, og i går fulgte den meg med øynene mens jeg hentet avisen.. Sjelden at ravnen holder så lenge til her, er mer vant til å se kråka.. :bigsmile

Brukeravatar
Hege P
Sted:Østlandet
Kontakt:

Legg inn av Hege P » 05. november 2008 21:41

Aarghh..

HAr blitt så pokka forkjøla..
Merket at jeg hadde begynnende hodepine før jeg dro på PR tirs..
Etterpå var jeg jo bunnfrossen så det hjalp vel ikke så veldig det heller he he :bigsmile
MEn var jo helt i en annen verden da..så når jeg kom jeg ble det tidlig kvelden..
I dag har jeg hanglet litt,men har hatt mye å gjøre,
alt som ble sent til rens av el.art. og klær o.l. har kommet
tilbake..ørti esker å gå gjennom..men det er hvertfall inntakt..
Men hode er ikke bra og nesa er auu..men men..
Kom meg gjennom to konfreanse timer i kveld alikevel..og gleder meg
til i morgen og del to av PR blir jeg like i ørska som sist,blir det nok
smarte innlegg
her i morgen ettermiddag tenker jeg..
Vel :ooom :flyfly jeg lander vel etterhvert he he ..

NEi nå er huet helt pyy så får vel snart slenge meg i køya..

Kult at kjøttmeisen våhet seg frempå litt igjen i dag da Eva ..søøøøte (kiss)

En fin kveld ønskes dere alle..

Stor klem :bighug
Hege P
http://www.liveinyourlight.com/
Reconnective healing og the reconnection

There are two way's to live your life..
One is though nothing is a miracle..
The other is as though everything is a miracle..
~Albert Einstein~

:under_stjernene

Brukeravatar
Laila

Legg inn av Laila » 07. november 2008 23:34

Har ikke vært så veldig aktiv på nettet de siste dagene, har følt behov for å ta en pause og noen stille stunder. Og så har jeg også vært nedsylta av forkjølelse. Så jeg har måttet ta det litt med ro de siste dagene. Og så går jeg også og venter på noen trommeskinn som tar sin tid å komme hit. Er vel meningen jeg skal ta det med ro da, men det er litt hardt å ikke få jobbet sånn som jeg har lyst til. Er så masse jeg skulle ha gjort... I kveld har jeg fått bestilt en del skinnsnorer til amulettene, samt noen steinperler. Bestilte perler av rosenkvarts og grønn jade, fra før har jeg noen av blå aventurin og regnbue månestein. Så gjenstår det å se om de passer inn på skinnsnora når jeg får den, for vanligvis er hullene i de perlene i knappeste laget. Jeg klarer nemlig ikke å ta helt fri, sitter jeg inne så holder jeg som regel på med ett eller annet prosjekt uansett.

I går da jeg la meg fikk jeg besøk på soverommet av to damer. Jeg forsøkte å få kontakt med de, og det var jo vellykket. Jeg spurte de om de skulle ha hjelp videre, men de sa at de ville være her, og så lo de. I og med at jeg var sliten og forkjølet så gjorde jeg ikke noe mer med det, selv om det ikke føles riktig at de skal være her. Dette var IKKE hjelpere, og jeg likte ikke den latteren de kom med. Men i og med at jeg sovnet rett etter det der, så ble det ikke gjort noe mer med det. For en gangs skyld hadde jeg lagt meg uten å ha på vekkeklokke, så jeg fikk sovet til kl. halv ti i morges. Og etter noen kopper kaffe var det ut og gjøre litt. Pusse en ramme, begynne på en ny en, pusse noen amuletter... Man må bare stå på. Må arbeide meg litt inn nå, skal lage opp noen rammer og trommer slik at jeg har litt på lager. Plana er at for hver jeg lager som er bestilt skal jeg bestille et skinn ekstra og lage en ekstra, og bygge opp et lite lager til messe i februar. Så har man jo de bestillingene man får av de som helst skulle hatt tromme "i fjor", de som ikke er så nøye på at trommene er spesiallaget til dem.. Regner med at det er såpass styring fra åndesiden at det blir riktig uansett.

I går klarte jeg også å få tak i et varp av en stein (ja da, jeg er steingal fortsatt ;) ) en grønn opal :heart21 Har vært ute etter en god opal i flere år, men stolte på at den ville dukke opp når jeg var klar for å få den. Og det gjorde den altså i går. Er så glad :lrose :love:

Brukeravatar
Hege P
Kontakt:

Legg inn av Hege P » 08. november 2008 11:07

Grattis med ny stein Laila.. :heart21

:060
Hege P

~Albert Einstein~

Brukeravatar
Hege P
Kontakt:

Legg inn av Hege P » 15. november 2008 12:21

Torsdag dukket endelig håndverkeren opp her..
Han som skulle fikse gangen vår etter brannen,
så nå ser gangen ganske artig ut,de har jo fri
i helgene de også..men tenker det blir fort unnagjort resten
til beg av neste uke..

Skal bli deilig å få huset sitt skikkelig tilbake igjen
,uten noe spor av det som skjedde..

Få livet tilbake på en måte..

Det er jo bare det som står igjen,så er huset normalt igjen.. :heart21

Vi reiser på ferie i Julen,har skrevet om det et annet sted her inne,
gleder meg til å komme vekk litt..

Og sånn ellers så nermer det seg jo seminar også..he he.."bare"4 mnd igjen :bigsmile
Og til helgen er det alternativ messa..
Det gleder jeg meg også til :tounge

Godt med positive ting å glede seg over ..

:heart21 :heart21 Så derfor vil jeg og dele og spre litt glede :heart21 :heart21

Snart er det Jul dere .. :santaride
Mr.Bean feirer også Jul..
Hege P

~Albert Einstein~

Brukeravatar
Laila

Legg inn av Laila » 15. november 2008 14:46

Nå har jeg begynt å skrive her flere ganger. Har hatt tordenvær her i dag, med påfølgende strømbrudd. Nå har imidlertid strømmen kommet tilbake igjen, og jeg har fått vært på låven og pusset en ramme. Men jeg må legge til at på en eller annen måte har jeg hatt et uhell, vet ikke hvordan. Men jeg har klart å slå opp igjen min gamle skulderskade fra den tiden jeg var sveiser og fikk en stålprofil over den skuldra. Huden er følelsesløs på hele høyre side, fra armhulen og ned. Det vil si, jeg kjenner nesten ikke halve kroppen. Har vært på apoteket og fått tak i reseptfrie smertestillende, og hvis det ikke er vesentlig bedre innen mandag kommer jeg til å ringe til kiropraktoren. Visse ting kan man ikke utsette i lengden. Har kjent noen dager at huden har begynt å bli følelsesløs, men har blitt så flink til å stenge ute smerte at jeg faktisk ikke har kjent noe i skuldra før i dag. Har uansett tenkt å lage ferdig den tromma i dag, for den verste jobben er jo pussingen, og den er jeg ferdig med. Så får jeg et par fridager mens den tørker, har ikke tenkt å begynne på noen nye rammer før jeg er bedre. Har noen rammer som er halvferdige og noen som bare må pusses. Lenge leve staheten ja, hive innpå med smertestillende og fortsette å jobbe..

Brukeravatar
Hege P
Kontakt:

Legg inn av Hege P » 15. november 2008 16:56

Eugenie skrev:
Jeg feirer nå ett stort lite jubileum, 6 månder røykekutt og 10 kg tyngre. :bigsmile
Men men kiloene kommer godt med de..
Så flink du er..og ja,de kiloene trenger du :knuseklem
Hege P

~Albert Einstein~

Brukeravatar
Hege P
Kontakt:

Legg inn av Hege P » 15. november 2008 16:58

Du Laila du Laila..du er nå bare deg selv du da he he :bigsmile

Ønsker deg god bedring :bighug
Hege P

~Albert Einstein~

Brukeravatar
Laila

Legg inn av Laila » 15. november 2008 18:22

Hege Erica skrev:Du Laila du Laila..du er nå bare deg selv du da he he :bigsmile

Ønsker deg god bedring :bighug
Ja ja, så rakk jeg akkurat å gjøre ferdig den tromma jeg holdt på med før strømmen forsvant igjen. Så nå sitter jeg her med stearinlys, klarte såvidt å komme meg ned loftstrappa i bekkmørket. Heldigvis er jeg såpass kjent her i huset at det går greit å ta seg fram i mørket også. For den loftstrappa kan være skummel den når man ikke ser hvor man har føttene. Er jo koselig med stearinlys da, men kunne tenkt meg å ha strøm fordet... Heldigvis rakk jeg å gjøre ferdig tromma, sånn at ikke det prosjektet ble ødelagt. Men jeg bad om hjelp for å få fullført den. Får se om jeg får funnet fram lommelykta og tatt meg en tur ned på låven og hentet ved. Krysser fingre og tær for at de fikser dette FORT... I mellomtiden får en bare slappe av og kose seg så godt en kan :)

Svar