Dagen i dag har vært litt rar for å si det på den måten. Våknet jo opp kl 7 av alarmen på mobilen, det vil si, våknet opp er en klar overdrivelse. Jeg var så trøtt at jeg ikke så land på en god stund. Så jeg satt en stund for meg selv før jeg vekket Marie. Fikk klarhet i når jeg skal avgårde og levere rammene, og klarhet i at det å lage rammer for andre er noe jeg bare unntaksvis kommer til å gjøre. Jeg tjener ikke noe på det, rett og slett. I forhold til arbeidet jeg legger ned er fortjenesten lik 0. Så noen store ordrer på rammer er det siste gang jeg tar på meg. Da fortsetter jeg heller med trommebyggingen
Etter å ha kjørt Marie på skolen dro jeg hjem og begynte å skrape på et elgskinn jeg har til avhåring. Begynte kl 10, bare avbrutt av en matpause holdt jeg på til halv sju i kveld. Så nå stinker det "dritt" av meg, og jeg er veldig sliten i hodet. Sitter bare og gaper og gjesper. Noen som vet hvordan det er når man er så sliten at man ikke orker å spise? Slik er det jeg har det nå.
I morgen skal jeg pusse vekk noen merker av skrutvinger på de rammene, og eventuelt flikke på de som ikke er "bra nok". Så har jeg en skjøt på en ramme jeg skal lime, første laget. Optimistisk som jeg er så hadde jeg egentlig tenkt å ta det også i dag, men den gang ei. Akkurat nå orker jeg ikke engang tanken på å gå ned på låven, har egentlig mest lyst til å gå og legge meg, kl 8 på kvelden

Kunne nok trengt en skikkelig vitamininnsprøytning, noe som gir skikkelig energi. Det er noe av grunnen til at jeg på onsdag drar og leverer de rammene, i stedet for å sende de i posten. Fin avveksling, og så blir det kjekt å treffe han som har bestilt rammene, og ikke minst hans kone

Positive personer kan man ikke få nok av i sin omgangskrets, og jeg tilbringer vel mer enn nok tid alene. Setter faktisk veldig pris på alenetiden også. Kunne bare tenkt meg at jeg fikk tid til å bruke naturen mer, annet enn til jobbing. Men det er vel en tid og et sted for alt.
Etter at jeg laget Marie sin tromme, lovet jeg meg selv at jeg ikke skulle lage noen flere slike små trommer. Er faktisk mer jobb med de enn med en stor tromme. Men så laget jeg en til meg selv, og så, ut av det blå, kom det bestillinger på tre slike til. Noen har hørt lyden i Marie sin, og synes den er så nydelig

Så av respekt for "faget" og for de som skal ha trommene har jeg sagt ja likevel. Og jeg føler på meg at det kommer til å bli flere slike. Har bestemt meg nå at for hver bestilling av skinn så bestiller jeg minimum ett skinn ekstra, det er en fin måte å lage opp trommer for salg på. Og ikke minst sparer man porto på den måten, for portoen er den samme om man bestiller ett skinn eller tre.
Ja ja, føler meg utbrent i kveld, burde vel egentlig gått og trommet. Vi får se hva som skjer. Først av alt skal jeg koke meg ny kaffe.

For legger jeg meg nå så våkner jeg kl 5 og får ikke sove mer. Å stå opp kl 8-9 når man er hjemme alene for så å begynne å jobbe kl 10-11 må da være bra nok?