Skravletråd.. om alt og ingenting..

Her er plass for alt mulig, men ikke grovheter, eller uhøflige innlegg.
Også gjester kan skrive, men innlegg må godkjennes av moderator før de blir tillatt.

Moderator:Asbjørn

Brukeravatar
Margrethe
Sted:Trønderriket
Re: Skravletråd.. om alt og ingenting..

Legg inn av Margrethe » 20. desember 2008 21:17

Aijm bækk... Etter en pause fra alt paranormalt. Hakke rørt korta en gang :bigsmile
Ikke no spesielt, men i sum så føltes d som litt kaving og veiving, og rett og slett et lite jeg vil ikke :tounge Hehehe...

Grattis med dagen Eugiene og velkommen til alle nye medlemmer :smile

*Lurer på om Asbjørn må bytte navn på sia til Asbjørn og damerne!* :laughing
Skal en leke fjortiss er det viktig å være buse fri.... Tvinger på alle en nuss:) Meeen d ble ikke like morsomt i små skala.. Finne nytt bilde etter hvert:)

Brukeravatar
Hege P
Sted:Østlandet
Kontakt:

Legg inn av Hege P » 20. desember 2008 21:52

Koselig å se deg igjen Margrethe :bighug

:060
Hege P
http://www.liveinyourlight.com/
Reconnective healing og the reconnection

There are two way's to live your life..
One is though nothing is a miracle..
The other is as though everything is a miracle..
~Albert Einstein~

:under_stjernene

Brukeravatar
Asbjørn
Forumadministrator
Sted:Florø
Kontakt:

Legg inn av Asbjørn » 20. desember 2008 22:01

Margrethe skrev:Aijm bækk... Etter en pause fra alt paranormalt. Hakke rørt korta en gang :bigsmile
Ikke no spesielt, men i sum så føltes d som litt kaving og veiving, og rett og slett et lite jeg vil ikke :tounge Hehehe...

Grattis med dagen Eugiene og velkommen til alle nye medlemmer :smile

*Lurer på om Asbjørn må bytte navn på sia til Asbjørn og damerne!* :laughing

Vælkømin åter, som dem sier østafor øst...

Hehe, endre navn på sia ? ... med en gooooood begrunnelse, så kansje...
Men nå bruker jeg den "tittelen" på flere plasser rundt om - sjekk på google....

:)

A

mvh Asbjørn !
Skype Me™!
Image

Brukeravatar
Laila

Legg inn av Laila » 21. desember 2008 00:12

Hi hi, Asbjørn og damene.. den kan jo misforstås om man vil :bigsmile Har akkurat sittet og sett på en film på TV2, "Elf". Så absurd som den var så ga den meg julestemning, noe som har vært nesten totalt fraværende dette året. Har vært alt for mange prosesser som har vært jobbet med, og masse annet å jobbe med. Skjønner nå uttrykket "som man healer skal man heales". Det er ikke alltid det er så vakre ting som kommer fram, og en del av det som har kommet har vært veldig tøft å ta tak i. Uansett hvordan man snur og vender på det, så har jeg ikke villet bytte med noen.

Å være ute blant folk i julestria kan være en utfordring i seg selv. Hvis man ikke husker på å beskytte seg mot andres energier kan man virkelig være ute og kjøre. På den butikken hvor jeg bruker å handle så er det vanlig at folk kommer nærmest stivpyntet. Har begynt å gjøre litt opprør mot slik praksis, for jeg vet av erfaring at alt som er annerledes blir sett ned på og behørig kommentert. Så har jeg også vært såpass fandenivoldsk i det siste at jeg har dratt på matbutikken iført mine arbeidsklær og gummistøvler, hårstrikk og uten sminke. For jeg skjønner virkelig ikke hvorfor man skal pynte seg bare for å kjøpe brød og dasspapir. (Unnskyld uttrykket). Har fått noen megetsigende blikk og hørt noen tanker som ikke har vært helt gode, men da har jeg bare smilt tilbake til dem og sagt at jeg ikke skjønner vitsen i å pynte seg for å dra på butikken, jeg sparer energien til mer viktige ting.

Julestria ja.. ser ut til at folk mister hodet fullstendig. Kjøper seg blakke på ting de ikke trenger. Det ser ut som de handler for et helt år, men saken er jo at det bare er for to dager, så er butikkene åpne igjen. Personlig handler jeg ikke inn så mye, rett og slett fordi jeg og Marie ikke klarer å spise det opp. Ser ikke vitsen i å kjøpe fullt av mat som jeg må kaste fordi jeg ikke får spist det før utløpsdatoen går ut. Jeg klarer ikke spise mer enn til jeg er mett, jul eller ikke jul.

Julegavene er stort sett i boks, bare noen få gjenstår. Har fått sendt det som skal sendes, viktigste er å huske på barna :) Traff Marie og pappan på butikken i ettermiddag, de hadde vært og hentet juletre. Nå ville de at jeg skulle komme og hjelpe de med å pynte treet. Hadde det ikke vært for at Marie hadde så veldig lyst til det hadde jeg sagt nei. For jeg har virkelig ikke så veldig lyst til å være i eksens energier mer enn det som er tvingende nødvendig. Men jeg kan gå gjennom ild og vann for Marie, sola mi. Så får jeg bare være ekstra nøye med å stenge meg igjen i morgen, sånn at jeg ikke tar inn så mye av hans energier.

Har sittet og tenkt over hva jeg har å være takknemmelig for, fant ut at listen er så utrolig lang. Må bare holde fast på den tanken i morgen ettermiddag, og kose meg over å pynte juletre sammen med Marie.
Min vei er innenfor sjamanismen :) Tromma leder meg :)

Brukeravatar
Merete
Sted:Sør Trøndelag

Legg inn av Merete » 21. desember 2008 18:53

Hege P skrev:God bedring til deg Merete,og tenåringene dine :knuseklem

Tusen takk! Er mye bedre i dag, både jeg og tenåringene.

Nå har jeg pyntet juletreet, og skal sette frem noen nisser, og rydde vekk rotet etter meg. :santa2
Så kan jeg sette meg ned med en kopp med god varm kakao, og bare kose meg.
Kom på at jeg stakk innom Perlehuset sist jeg var i byen, en livsfarlig butikk forresten :smile ,
så jeg skal sette meg og perle det nye julearmbåndet mitt etterpå.

I dag har jeg hatt en etterlengtet fridag. Har vært utrolig mye stress i de siste ukene/månedene. Har en syk svigermor (psykisk), og det sliter utrolig mye på oss alle. I tillegg har det vært masse kjøring på drosjen, og når det er bare jeg som kjører den midt i uka, så sier det seg selv at det blir bittelitt slitsomt av og til.

Huff, det var ikke meningen å sutre, men jeg ser ihvertfall grunnen til at jeg ble forkjølet nå :smile
Må jo tvinges til å ta det med ro, når man ikke klarer det selv, hihi :engel:

Gleder meg til jul. Har fri fra juleaften og helt til første nyttårsdag...hm...hva skal jeg finne på alle de dagene? :sled

Dere får ha en flott jul alle sammen! Håper alle holder seg friske hele jula igjennom

Juleklem fra Merete :stjerneengel
Det gjelder å ha mot til å være den man er. Og ikke miste motet fordi man er den man er.

- Salon Gahlin

Brukeravatar
Laila

Legg inn av Laila » 22. desember 2008 19:59

Her har julefreden endelig begynt å senke seg :) Juleduken har kommet på bordet, ribba er tatt ut av fryseren og skal bli gnidd inn med salt og pepper i kveld. Har ikke fått tid og overskudd til å begynne å pynte før i går, har vært noe som har dukket opp hele tiden. Så har jeg ikke hatt helt fri i dag heller. Hadde skinn på en tromme i går, og bestemte meg og da at nå er det fri fra trommebyggingen til over jul. Men sånn ble det ikke. Her var det tordenvær og storm i går, og jeg måtte ut og sjekke noen emner jeg hadde liggende i bekken. De holdt på å bli ført nedover bekken, og i og med at vannet var bitende kaldt klarte jeg ikke å få lagt tilbake alle. Det stakk som nåler da jeg forsøkte. Så ett av emnene måtte bøyes i dag. Det er til en tromme som skal lages på bestilling. Tromma jeg laget i går har jeg tenkt jeg skal ha med meg til messe. Nå har jeg imidlertid tenkt å ha fri fra dette i noen dager, man trenger fri innimellom også. Så har det også dukket opp en tromming i dag som jeg måtte ta meg av, og det var ikke snakk om å kunne vente til i kveld.

Kjenner at jeg begynner å bli forkjølet, tung i hodet og mer sliten enn hva godt er. Har også vært på "tur" i natt, det hender at man blir utkalt på nattestid også. I natt har jeg imidlertid tenkt å være veldig streng med mine hjelpere, de har med å sperre igjen slik at jeg får en skikkelig god natts søvn. Innimellom må man sove bare for å sove, la kroppen og sjelen få hvile.

Julaften i år tilbringes sammen med eksen, for Marie sin skyld. I og for seg greit, så lenge det ikke er noen ny mann her. Den dagen det skjer må man ta saken opp til ny vurdering. For min del betyr det at jeg er nødt til å sette opp ekstra mye beskyttelse, hvis ikke er jeg tappet for energi før det har gått en halv time. Ingen ønskesituasjon, men det var Marie sitt ønske, og denne gangen får hun det som hun vil. Så får jeg heller glede meg til 1.juledag, som vi får tilbringe for oss selv jeg og Marie.

Ellers så håper jeg at det blir mulighet til tromming i jula også, nå trenger jeg det. Har skjedd såpass mye i det siste, på godt og vondt, og hver gang det er utvikling på gang så er jeg sliten. Veldig sliten. Jeg vet jeg har skrevet før at det har vært stor utvikling og masse som har skjedd, men det gjør det ikke desto mindre sant nå heller. Fikk vite under kurset i september at trommebyggingen skulle bidra til å åpne meg opp, og det har vist seg å stemme veldig bra. Det og alle reisene i den forbindelse. Er det stille og rolig med trommebygging så dukker det opp annen jobbing. Har tatt meg en del fri i det siste, men ikke uten å ha dårlig samvittighet for at jeg gjør det. Man tenker jo på alle de som trenger hjelp, som får denne litt senere fordi jeg har tatt meg en fridag. På en annen måte så kan jeg ikke gjøre skikkelig jobb hvis jeg ikke er uthvilt. Spesielt gjelder dette husrensinger, da det er en del ting som kommer inn dagene før. Man drar ikke til en slik jobb uforberedt!

Har hatt en del tanker i det siste om at jeg lurer både meg selv og de rundt meg, har hatt lyst til å gi opp osv. Pussig at slike tanker dukker opp når det begynner å bli en del å gjøre, og de jobbene jeg får har kommet på grunn av anbefalinger fra fornøyde klienter. Straks jeg har adressert slike tanker som motstand har det lettet, skjønner jo at jeg ikke kan gi opp. En del av de jeg har jobbet med har bønnfalt meg om aldri å slutte med dette, og det gjør en jo litt ydmyk.

Mange ganger har jeg spurt meg selv om hvorfor jeg skal inneha disse evnene, hva det er som er så spesielt med meg. Svaret jeg har fått har vært "hvorfor ikke deg?", og det kan jeg igrunnen skjønne. Men av og til ønsker man å være som alle andre, spesielt når man er sliten. Uansett, fordelene er langt større enn bakdelene, og jeg ville ikke ha byttet med noen. Egentlig setter jeg jo veldig stor pris på disse evnene, og jeg jobber fortsatt med å åpne opp for mer. Får fremdeles høre at dette er bare begynnelsen, så det skal bli spennende å se hva som skjer fremover.

Og med dette tankespinnet ønsker jeg alle sammen som leser her en riktig god jul og et godt nyttår. STOOOOOOOOOOOOOOOOOR klem :heart21
Min vei er innenfor sjamanismen :) Tromma leder meg :)

Brukeravatar
Hege P
Kontakt:

Legg inn av Hege P » 23. desember 2008 11:08

Så koselig Laila,tusen takk for klemmen : :klemme
Hege P

~Albert Einstein~

Brukeravatar
Hege P
Kontakt:

Legg inn av Hege P » 23. desember 2008 11:19

JULEBREV..

I dag er det lille Julaften :heart21

Sitter her i stua i bare morgenkåpa, og lytter til litt blues ,kjempekoselig..
Juletreet lyserBilde ,og jeg sitter i et nyvasket rent og ryddig, Julepyntet hus..
Datra mi slapper av på sitt rom,eldstemann har jeg ikke sett fjeset til
enda i dag..han sover sikkert fremdeles,kommer nok snart med bustehodet sitt
for å få seg litt frokost han og..
Har sett på litt Julemorgen sammen med minsten og gubben+ kosesyk katt..
Nå har Julestemningen endelig inntatt Hegehuset også *koseseg* :bigsmile
:santaride
I dag skal jeg bare få gnidd inn ribbene med salt og pepper,rakk ikke det
i gårkveld,men det går fint,blir så bra så..og huske å ta opp medisterkakene
av fryserern,jeg stekte opp fire kg
her for et par uker siden ,så vi har nok he he..er jo vi som har
selskapet så må jo ha en del mat..og så må det jo bli litt å sende med onkel hjem,
samt til julfrokost til oss dagen etter..
Onkel har blitt helt hekta på healing ,etter jeg gav han healing,altså ikke på det å få healing hele
tiden,men å lære mer om det,det var han som ringte og tipset
meg om programmet med snåsamannen på nrk her om dagen,
som jeg sladret videre om til dere..
det er så artig.. han opplevde mye rart med ELting etter healingen han fikk,
tv virket ikke på et døgn,stolen han skulle sitte i da han skulle ha dialyse
på sykehuset begynte å "hoppe" da han kom inn i rommet(sånn ELstol med innstillinger)
Og masse annet,alt dette i tilegg til hva han følte da han fikk healingen, har gjort en "troende"
ut av en særdeles jordnær mann i sekstiårene.. :bigsmile
:snomann :nisseskaal
Har igjen en gave å pakke inn,en som jeg egentlig kjøpte til broren min
i fjor,men hadde glemt i et skap.. :pakker
Ungene og jeg har bakt en del kaker som skal gå både til naboer og til "kaffekos" her hos oss..
Ungene skal få gå til de nermeste naboene og dele ut litt senere i dag,jeg må fordele det først
i bokser..
:juletreet :stearinlys :nisseskorstein
I kveld skal vi spise riskrem med mandel,"premien er en marsipangris"..
Og så skal vi se på grevinnen og hovmesteren på tv ..
:nisser2 :flort :nisser
Morgendagen blir som vanlig,ribba i ovnen på formiddagen,lar den steke
hele dagen på svak varme,synes den blir best da..
Så en tur til graven til faren min,og tenne lys..
så hjem å gjøre ferdig resten av maten,dekke på,pynte og litt sånt,mens ungene koser seg
med Donald og co på tv..
Gjestene kommer klokka fem.. :yum
Nissen kommer etter maten,men spørs om nisstroen overlever enda en Jul hos minsten,
vurderer å alliere oss med en nabo,for å forsøke hvertfall.. :santa2
Kommer uansett til å fortsette å ha den rødkledde på besøk,er jo så koselig..
Og JEG tror jo på nissen :laughing he he..

Ja slik er det hos oss i disse dager.. :snowing

Og med dette innblikket fra Hegeheimen..ønsker jeg dere alle en nydelig Jul,
jeg slenger nok innom før vi reiser neste uke :slappav ,
men i mellomtiden får dere alle ha det kjempebra.. :knuseklem

Glad i dere.. :love: :060

Stor Juleklem fra Hege :bighug

Hege P

~Albert Einstein~

Brukeravatar
Asbjørn
Forumadministrator
Sted:Florø
Kontakt:

Legg inn av Asbjørn » 23. desember 2008 15:31

Her er en liten julehilsen fra meg og !
Som dere kansje vet, så er jeg med på et eget arrangement på julaften, og derfor blir det ikke tid til å skruve så mye... ;-)

Uansett ; Må dere ha en GOD JUL og noen fine gode og rolige dager fremover !

mvh Asbjørn

mvh Asbjørn !
Skype Me™!
Image

Brukeravatar
Hege P
Kontakt:

Legg inn av Hege P » 25. desember 2008 18:13

Eugenie skrev:God tur til deg og familien , Hege P. :sunny
Håper det blir en kjempeflott ferie med bare kos.
Får vel ett lite referat når du kommer heim igjen ??

God ferie

:klemme
Tusen takk :bighug
Er vel en viss fare for at det kommer noen bilder her ja ..
kan ikke fatte at det bare er fire dager til vi reiser :tounge

Håper arrangementet ble vellykket Asbjørn :bra
Hege P

~Albert Einstein~

Svar