Takknemlighet.

Her er plassen for å kunne skrive dikt, fortellinger, osv du vil dele med alle som ønsker å lese !
Leseadgang for alle ( også gjester og søkemotorer ), reg bruker for å skrive !

Moderator:Asbjørn

Svar
Brukeravatar
Margrethe
Sted:Trønderriket
Takknemlighet.

Legg inn av Margrethe » 15. september 2008 19:25

Ett av mine motto er; uten nedturer, ingen oppturer.

Følgende er ikke mine ord, men noe jeg prøver å gjøre..

Takknemlighet.

Husk å takke, man skal takke for alt, alt som skjer, alt som hender. Alle ting. Positive som negative.
Å takke for positive ting kan jo virke opplagt, men å skulle takke for det negative er kanskje litt mer rart?
Vel det ligger mye lærdom i det negative som skjer. Derfor skal man ikke være redd for å takke for at man fikk oppleve det. Dessuten bak enhver negativ hendelse, ligger det noe positivt.
Hadde det ikke vært noe positivt i bakkant, så hadde det ikke vært negativt det som da hadde skjedd, derfor skal man ikke være redd for å takke.

Å takke for noe som ikke har skjedd, er viktig det også. Takker du for noe som ikke har skjedd, så har det skjedd. Dette har med tiden å gjøre, tiden som er relativ, og en illusjon, der mange mener at alt skjer samtidig.
man lever alle sine liv på samme tid, man opplever alt man har opplevd på samme tid, osv.

Vær ikke redde for å takke, husk at nå du takker setter du god energi i sving, og den gode energien vil gjøre den mest mørke situasjon mer positiv.
Vær ikke negativ til å takke for negative hendelser. Det fører bare til at du tar til deg lærdommen som de hendelsene bringer, og fører deg videre til neste ting du skal oppleve.
Når ting skjer, og du ikke skjønner meningen, skal du spørre etter forståelse, og du skal takke for at du får forståelse. Da vil det være slik at du skjønner hvorfor ting skjer, hvis det er meningen at du skal skjønne det da. Det kan jo være at du ikke skal forstå. Fordi det er en del av utviklingen din?

Vis takknemmelighet til alt. Vær takknemmelig for det du opplever. Vær glad du fikk oppleve det. Hadde du ikke opplevd det du har gjort hittil, hadde du faktisk ikke vært den personen du er akkurat nå.
Skal en leke fjortiss er det viktig å være buse fri.... Tvinger på alle en nuss:) Meeen d ble ikke like morsomt i små skala.. Finne nytt bilde etter hvert:)

Brukeravatar
Laila

Re: Takknemlighet.

Legg inn av Laila » 15. september 2008 20:16

Viktige og riktige ord Margrethe. Enig i at det ikke alltid er like lett å takke for det negative som skjer, men da kan man snu det til at man takker for lærdommen det gir. For samme hva som skjer er det noe man skal lære. Det er en god stund siden jeg sluttet å tro på tilfeldigheter. Er det vanskelig å si takk, så takk for lærdommen og be om at de negative følelsene forbundet med saken blir tatt vekk fra deg.

I disse "The Secret"-tider er det enkelt å forstå at man skal takke for det som skal skje i fremtiden. Dette er imidlertid ikke noen ny tanke, men noe indianerne har praktisert siden "tidenes morgen". Tankens kraft er STOR, mye større enn de aller fleste er klar over :engel
Min vei er innenfor sjamanismen :) Tromma leder meg :)

Brukeravatar
Hege P
Sted:Østlandet
Kontakt:

Legg inn av Hege P » 15. september 2008 20:27

Margrethe skrev:
Vis takknemmelighet til alt. Vær takknemmelig for det du opplever. Vær glad du fikk oppleve det. Hadde du ikke opplevd det du har gjort hittil, hadde du faktisk ikke vært den personen du er akkurat nå.
Sant dette..
Hege P
http://www.liveinyourlight.com/
Reconnective healing og the reconnection

There are two way's to live your life..
One is though nothing is a miracle..
The other is as though everything is a miracle..
~Albert Einstein~

:under_stjernene

Brukeravatar
Ma Donna
Kontakt:

Legg inn av Ma Donna » 15. september 2008 20:35

Jeg er ikke så flink med ord!

MEN jeg signerer her!

Svar