Cueva de los Cristales i Mexico kan ta pusten fra hvem som h

Steiner, krystaller, osv, finner du plass til her !
Registrert bruker for å skrive, - alle kan lese.

Moderator: Asbjørn

Svar
Brukeravatar
Asbjørn
Forumadministrator
Sted: Florø
Kontakt:

Cueva de los Cristales i Mexico kan ta pusten fra hvem som h

Legg inn av Asbjørn » 27. januar 2010 23:39

Cueva de los Cristales i Mexico kan ta pusten fra hvem som helst!

Pustevansker kan gjerne opppstå fordi krystallene er utrolig vakre og opptil 11 meter lange, men også fordi luften holder opptil 44 grader celsius og 90-100% luftfuktighet :)

( fant denne på start no, og måtte bare dele . . . ;)

A

mvh Asbjørn !
Skype Me™!
Image

Brukeravatar
Heksepusen
Sted: Øde sted i Akershus

Re: Cueva de los Cristales i Mexico kan ta pusten fra hvem som h

Legg inn av Heksepusen » 28. januar 2010 10:46

Ååååååååååå!!! søren jeg har ikke stor nok ryggsekk til og dra ditt, men jeg vil dit når jeg blir rik.
Dette var litt av et syn.
Første jeg tenkte når jeg så den det var bare at vi mennsker er så utrolig små når det kommer til naturens underver.
Må huske og sette den opp på reise listen, men først blir det vel en liten tur til Egypt på meg tenker jeg.
Man skal latt naturen være for tukler vi med naturen går det galt. sitat Ronja 5 år

Brukeravatar
Merete
Sted: Sør Trøndelag

Re: Cueva de los Cristales i Mexico kan ta pusten fra hvem som h

Legg inn av Merete » 28. januar 2010 12:39

Leste om plassen for noen dager siden, og det er faktisk det stedet på jorda som vi mennesker kan oppholde oss kortest tid før vi dør. Dette pga luftfuktigheten og varmen...
Det er veldig strenge restriksjoner for hvor lenge man kan oppholde seg der inne, og da med spesialsydde kjøledrakter.
Gruven står også i fare for å ødelegges pga gruvedrift i nabogruva, de drenerer vannet vekk, og da blir det feil i forhold til krystallene, som før øvrig har brukt mange 100 millioner år for å bli som de er...

Dette var bare raskt skrevet ned fra hukommelsen, ble bare litt ivrig .... igjen :bra
Det gjelder å ha mot til å være den man er. Og ikke miste motet fordi man er den man er.

- Salon Gahlin

Svar